Met een Butterfly Beauty Shop en een Fashion Ontwerpstudio, leven de 14-delige set vriendjes in een vrolijk en pastelkleurig paradijsje. De poppetjes zijn langer en hebben meer rondingen dan de traditionele Lego figuurtjes als Mia, Emma en al het andere soort dat Lego eerder ontwikkelden.

Maar wat is nou de bigdeal?
Eerst waren de barbies te dun, nu zijn de lego’s te rond? Er is nogal wat geklaagd over de versterkte vrouwelijke rol. Zo wordt Lego in Amerika en Engeland ervan beschuldigd gebrek aan vertrouwen in de vaardigheden van meisjes te hebben.

 

 

 

 

 

 

Volgens mij slaat Lego toch echt de spijker op de kop. Weer eens een leuk kado om aan je nichtje te geven ( en het zou me niets verbazen als er ook broertjes mee gingen spelen). Het zal in iedergeval geen beperkingen geven in wat je kan bereiken in je leven als vrouw, want wie wil nou geen Fashion Shop of Schoonheidsspecialiste worden?

Eerder lag Lego al onder vuur vanwege te rolbevestigende kindermarketing, en daar was dit meisje van 4 het mee eens:

Lego geeft aan dat zij zich ervan bewust zijn dat meisjes als powerful neergezet moeten worden ookal zijn Olivia, Stephanie, Andrea, Mia en Emma alleen maar bezig met zonnen, winkelen, koken het verzorgen van zieke puppy’s.┬áDe enorme verkoopstijging bevestigd alleen maar dat Lego goed heeft gekeken naar wat de doelgroep leuk vindt.

Pin It

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.